COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f

COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f

COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f

Ceny a dostupnosť sa môžu meniť aj niekoľko krát za deň. Skontrolujte si aktuálne údaje priamo v e-shopoch. Všetky dostupné farby a veľkosti nájdete priamo v e-shopoch.

COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f - popis produktu

Stavebnica amerického stíhacieho lietadla nezvyčajnej konštrukcie Bell P-39D Airacobra vo farbách 35. stíhacej skupiny USAF. Zostavený model má otočnú vrtuľu, nastaviteľné riadiace plochy a odnímateľný kryt kokpitu pre pohodlné sedenie postavy pilota 8. letky s prezývkou 'Čierni panteri'.Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo ho možno bezpečne uložiť do priloženého stojana.Zaujímavosti: Skvelé lietadlo alebo prepadák ? Presne na tieto dva tábory sa delili ich piloti. Keď konštruktér Robert J. Woods dokončil plány prvej stíhačky spoločnosti Bell, XP-39, neobvyklá konštrukcia stroja už mala svojich priaznivcov aj odporcov. Motor bol namontovaný celkom netradične za sedadlom pilota a na prenos výkonu motora sa používal dlhý hriadeľ. Toto riešenie viedlo k dobrému vyváženiu lietadla a lepšej manévrovateľnosti. Potrebná výzbroj sa tak mohla inštalovať do prázdnej prednej časti. Podvozok bol tiež neštandardný, s tretím podvozkovým kolesom na prove namiesto bežného zadného kolesa alebo ostruhy. Pristávanie s takýmto strojom si vyžadovalo oveľa viac skúseností. Prvý skúšobný let sa uskutočnil 6. apríla 1938 na letisku Niagara falls. Skúšky ukázali dobrú manévrovateľnosť, vysokú rýchlosť, ale aj problémy s kompresorom GE. Prvé série lietadiel boli nasadené v Tichomorí, ale v porovnaní s japonskými Zerami neboli veľmi úspešné. Niektoré zdroje dokonca uvádzajú, že P-39 bol vo výškach nad 5 000 m úplne nepoužiteľný. Úplne iná situácia bola na východnom fronte. Spojenci dodali Sovietskemu zväzu takmer 5 000 lietadiel a ruskí piloti si ich nevedeli vynachváliť. Rozdiel bol v tom, že na východnom fronte sa lietadlá používali najmä na podporu pozemných vojsk a vzdušné boje sa často odohrávali v nižších výškach, a práve tu bola Airacobra veľmi dobrá. Ďalším dôvodom bolo niečo, čo sa nedá opísať v žiadnych technických tabuľkách. Lietadlo si 'sadlo' s povahou ruských pilotov. Kým stroje ako P-51A Mustang alebo Hurricane boli pre ruských pilotov a podmienky príliš sofistikované, P-39 bol v porovnaní s nimi jednoduchou 'kovačkou'. Vyrobených bolo približne 9 584 kusov v niekoľkých verziách.

Produkt COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f je označený EAN kódom 5902251057466.

COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f - parametre produktu

COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f - história ceny a dostupnosti

COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f - ďalšie zaujímavé produkty

COBI - II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f - ako nakúpiť najvýhodnejšie?